Insertowanie to jedna z usług związanych z konfekcjonowaniem produktów. W języku angielskim słowo “insert” oznacza wkładać, umieszczać w środku. Łatwo więc skojarzyć znaczenie tego słowa w kontekście pakowania produktów. Inserowanie polega na dokładaniu do gotowego produktu dodatkowych, uzupełniających elementów, np. ulotek, dedykacji, kartek imiennych, próbek produktów, katalogów, kosmetyków, płyt CD, kalendarzy i wszelkich innych gadżetów – zwykle o charakterze reklamowym.
Kategorie insertowania
W insertowaniu wyróżnić można trzy podkategorie:
-
foliowanie – w przypadku gdy dołączone produkty łączy się z produktem głównym, np. kolorowy magazyn z dołączonym gadżetem w formie notesu czy płyty CD/DVD,
-
wklejanie – np. próbek kremów czy odżywek do wnętrza katalogów z kosmetykami,
-
kopertowanie – czyli umieszczanie w kopertach zaproszeń, biletów, bonów itd.
Najczęściej insertowanie dotyczy różnego rodzaju wydawnictw prasowych czy książkowych, jednak w razie potrzeby można tę metodę z powodzeniem zastosować w przypadku każdego innego produktu.