Konfekcjonowanie polega na sortowaniu i dzieleniu produktów na poszczególne partie oraz ich ostatecznym pakowaniu. Wyróżnić można wiele rodzajów tej czynności w zależności od produktu, opakowania czy też sposobu dystrybucji pakowanego towaru.
Różnice między konfekcjonowaniem różnych produktów
Konfekcjonowanie poszczególnych produktów znacznie różni się od siebie – pakowanie produktów chemicznych ma zupełnie inne procedury niż pakowanie np. odzieży. Przy pakowaniu zestawów upominkowych duże znaczenie mają kwestie estetyczne. Dlatego do każdego produktu należy podejść indywidualnie i z rozmysłem.
Zwykle usługi konfekcjonowania są wykonywane ręcznie, czasem jednak, jeśli specyfika produktu na to pozwala, stosuje się specjalnie w tym celu stworzone maszyny i urządzenia.
Konfekcjonowanie jest ostatecznym etapem pakowania produktów. W uzyskanej formie trafiają one do odbiorców. Dlatego też samo opakowanie, jego wygląd i forma, ma w tym przypadku kluczowe znaczenie – od niego może zależeć to, jak produkt zostanie odebrany przez potencjalnego nabywcę.