Pojęcie konfekcjonowania wiąże się nierozerwanie nie tylko z szeroko rozumianymi branżami produkcyjnymi oraz branżą transportowo-magazynową, ale także z marketingiem i reklamą. Materiały marketingowe także muszą być konfekcjonowane zanim trafią w miejsca, w których mają być wykorzystane. Konfekcjonowanie materiałów reklamowych dotyczy zatem takich gadżetów jak ulotki, broszury, katalogi czy foldery. Materiały tego typu często umieszczane są w folii, a następnie w opakowaniach zbiorczych. Niekiedy są też łączone w zestawy z ulotkami, listami, bonami, próbkami kosmetyków itd.
Marketing w Twojej firmie
Do materiałów marketingowych zaliczamy też różnorodne gadżety, które niekiedy trzeba zapakować w kartoniki, papier lub folię bąbelkową, zanim będą przetransportowane w miejsce docelowe. Dzięki temu nie ulegną zniszczeniu i trafią do wskazanego odbiorcy w nienaruszonym stanie.
Zdarza się, że materiały reklamowe są tylko częścią większych zestawów, których kompletowaniem zajmuje się firma konfekcjonująca. Różnego rodzaju ulotki, kupony, zakładki i inne tego typu gadżety dokładane są np. do książek, czasopism, kalendarzy. Ich odpowiednie spakowanie i zabezpieczenie przed podróżą jest niezwykle ważnym etapem w ich transporcie i dystrybucji.