Banderolowanie to jeden z procesów powiązanych z branżą konfekcjonowania. Polega na tym, że towar oklejany jest banderolą w postaci taśmy, gumki, paska lub innego materiału. Jest to sposób na oznaczenie, a także łączenie produktów i towarów. Dzięki temu widoczna jest zarówno ich nazwa, jak i nazwa producenta, oraz wszystkie inne niezbędne z punktu dystrybutorów lub klientów informacje (np. dotyczące składu lub sposobu postępowania z produktem).
Formy banderolowania
Najczęściej banderolowanie stosowane jest jednak jako praktyczny sposób połączenia kilku produktów w zestawy – np. zestawy promocyjne, obniżkowe, funkcjonalne itd. Banderolowanie dotyczy także wyrobów objętych podatkiem akcyzowych, a zatem alkoholu czy różnorodnych produktów tytoniowych.
Do tego procesu używane są specjalne maszyny, które konfekcjonują w ten sposób produkty przy użyciu taśm różnego rodzaju. Mogą być to taśmy zawierające nadruk z logo producenta, nazwą produktu lub dowolnymi innymi informacjami, które zleceniodawca chciałby umieścić na tej dodatkowej formie opakowania.