Przed producentami żywności (i nie tylko) pojawi się wkrótce nie lada wyzwanie.
Badania rynku wskazują, że konsumenci coraz bardziej zwracają się w stronę opakowań ekologicznych. A jako ekologiczne rozumieją te, które wykonane są z surowców odnawialnych (ta opinia dotyczy 71% przebadanych w ramach Datamonitor Consumer Survey 2015). Konsumenci zwracają też coraz większą uwagę na oznaczenia i logotypy, które wskazują na ekologiczność danego produkty (tak przyznało 40% badanych).
Co to oznacza dla producentów?
Producenci przede wszystkim nie będą mogli zignorować proekologicznego trendu, który zaczyna dominować wśród konsumentów. Do ich potrzeb będą musieli dostosowywać zarówno same produkty, jak i ich opakowania. Możemy się spodziewać, że już wkrótce udział opakowań papierowych czy tekturowych wzrośnie kosztem folii i plastików. Produkty spożywcze natomiast będą prawdopodobnie stopniowo pozbawiane wszelkich sztucznych dodatków, wzmacniaczy smaku i konserwantów, na które konsumenci patrzą coraz bardziej krytycznym okiem. Zmiany będą zachodziły powoli, ale są nieuniknione, jeśli producenci będą chcieli zatrzymać dotychczasowych odbiorców oraz przyciągnąć do siebie nowych.
Zmiany w pakowaniu, transporcie i nie tylko
My także będziemy mieli za zadanie dostosować swoje usługi do zmieniających się realiów. Zarówno usługi transportowe, jak i magazynowanie, pakowanie, konfekcjonowanie i inne zadania w ramach naszej działalności będą ulegną pewnym przemianom zgodnym z życzeniami naszych klientów. Do tej perspektywy podchodzimy jednak optymistycznie, wiedząc, że zmiany są po to, by było lepiej, a zmieniające się produkty i ich opakowania mają za zadanie jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby wszystkich tych, którzy z nich korzystają.