Proces konfekcjonowania ładunków

Konfekcjonowanie ładunków to proces niezbędny podczas realizacji usług logistycznych. Proces ten może składać się z kilku etapów takich jak rozładowanie ładunku, przepakowanie ładunku – np. do nowych opakowań jednostkowych lub zbiorczych, ich ostreczowanie, umieszczenie na paletach itp., oraz ostatecznie załadowanie ładunku w celu jego wypuszczenia do dalszego transportu. Wszystkie te procesy uwzględnione są w ogólnym planie logistycznym i zaplanowane tak, by cała usługa przebiegła sprawnie i bez opóźnień.

Logistyka a konfekcjonowanie

W jaki sposób są ze sobą powiązane te dwie branże? Z punktu widzenia osoby niezaznajomionej zbyt dobrze z tematem są to dziedziny bardzo od siebie odległe, jednakże w praktyce okazuje się, że jest między nimi szereg powiązań sprawiający, że właściwie nie mogłyby istnieć bez siebie nawzajem.

Co-packing

Czym jest co – packing? Jako co – packing określamy składanie zestawów promocyjnych w pudełka lub inne dowolne kombinacje.

Foliowanie zestawów promocyjnych

Wyprzedaże, promocje, zniżki, okazje – to hasła, na które bardzo pozytywnie reaguje zdecydowana większość klientów niezależnie od branży. Klienci chętnie korzystają z obniżek czy też opcji zakupu kilku produktów w zestawie, którego cena jest niższa niż suma cen składających się na niego produktów.

Przedświąteczne pakowanie upominków

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi ich nieodłączny element – prezenty i upominki. Ich pakowanie często wymaga czasu i zaangażowania, zwłaszcza gdy przygotowujesz niemałą ilość zestawów upominkowych dla dużej grupy ludzi. Problem w tym, że w okresie przedświątecznym czasu jest niewiele i ucieka w błyskawicznym tempie.

Foliowanie różnorodnych produktów

Jaki jest cel foliowania? Proces ten ma za zadanie zabezpieczyć produkty przed jakimkolwiek uszkodzeniem podczas ich transportu lub przechowywania. Nie tylko przed uszkodzeniami mechanicznymi, ale także przed działaniem promieniowania UV, wilgocią lub zepsuciem.

Konfekcjonowanie materiałów reklamowych

Pojęcie konfekcjonowania wiąże się nierozerwanie nie tylko z szeroko rozumianymi branżami produkcyjnymi oraz branżą transportowo-magazynową, ale także z marketingiem i reklamą. Materiały marketingowe także muszą być konfekcjonowane zanim trafią w miejsca, w których mają być wykorzystane. Konfekcjonowanie materiałów reklamowych dotyczy zatem takich gadżetów jak ulotki, broszury, katalogi czy foldery.

Konfekcjonowanie zestawów świątecznych

W okresie świątecznym na sklepowych półkach coraz częściej zamiast standardowych produktów znajdujemy ich zmienione wersje w sezonowych wariantach opakowaniach, zestawy prezentowe, świąteczne zestawy promocyjne… Wszystkie te opcje przygotowane są z myślą o klientach i ich potrzebach. Jakich produktów najczęściej dotyczą te zmiany?

Opakowaniowe upodobania klientów

Chcesz osiągnąć sukces na rynku? Musisz spełnić wiele różnych oczekiwań konsumentów, do których kierujesz swoje produkty. Nie tylko jakość i cena, ale także i opakowanie ma duży wpływ na ich decyzje podczas zakupów. Warto znać typy konsumentów, bo dzięki temu możesz zdecydować, w jaki sposób najlepiej spełniać potrzeby swojej grupy docelowej.

Zasady magazynowania towarów

Usługi rozwinęły się do tego stopnia, że magazynowanie towarów zaczęło mieć większe znaczenie. Słysząc gdzieś pojęcie „magazyn” nie mamy już tylko do czynienia z jednostką organizacyjną. Nasze myśli powinny zostać ukierunkowane na pomieszczenie, które